Päivän harjoitukset ja vähän asiaa sulkapallosta

Tänään harjoitusohjelmassa oli (tai oikeastaan piti olla jo tiistaina) vedot: tv kevyt 15 min + 3 min kisavauhtia + 3 min hölkkää + 2 min kisavauhtia + 2 min hölkkää + 1min ylikovaa kisavauhtia + 2 min kävelypalautus + tv 30 min kevyttä. Muuten meni ohjelman mukaan, mutta viimeinen tv 30 min kevyttä jäi 15 minuuttiin. Yhdistin tämän treenin ja sulkapallon: juoksin pelaamaan sulkapalloa ja sitten takaisin kotiin. Juoksun voi yhdistää helposti moneen eri tekemiseen, esimerkiksi tällä kertaa sulkapalloon.

Yhteenveto päivän liikunnasta:

  • vedot ja verkat 43 min
  • sulkapallo 50 min
  • kevyt lenkki 50 min

Juoksu ennen sulkapallopeliä yleensä vähän verottaa voimia, mutta kun en pelaa kilpaa vaan omaksi ilokseni, niin se on sivuseikka. Tästä huolimatta jaksoin tänään sinnitellä tasapeliin: neljän erän jälkeen tilanne oli 2-2. Tämä setti vahvisti taas mukavasti kestävyyttä.

Sininen sulkapallo on keskinopea.

Sininen sulkapallo on keskinopea.

Pelaan sulkapalloa yleensä 1-2 kertaa viikossa: kerran työpaikan vakiovuorolla ja toisen kerran paikallisen sulkapalloseuran vuorolla. Mielestäni juoksu ja sulkapallo harrastuksina tukevat toinen toisiaan ja sulkapallo tuo vaihtelua harjoitusohjelmaan. Lihakset ja luut vahvistuvat sekä kyykyt vahvistavat takapuolta. Jo parin viikon pelaamattomuus tuntuu takapuolessa tauon jälkeen. Peli on nopeatempoista ja tiukassa väännössä syke voi nousta minulla jopa 177 ja kevyemmässä se pyörii 140-150. Sulkapallo ja tietysti yhteislenkit ovat minulle sekä liikuntaa että sosiaalista kanssakäymistä. Sulkapallon pelaamisen negatiivinen puoli on äkkinäiset liikkeet: lihasrevähdyksiä ei ole ollut, mutta nilkat ovat enemmän tai vähemmän vääntyneet muutamaan otteeseen, joten pelatessa on aina riski nilkan nyrjähdykseen ja pitkään juoksutaukoon. Näin on onneksi käynyt vain kerran. Pienempiä venähdyksiä on sattunut muutama. Hyvissä ajoin ennen merkittäviä juoksutapahtumia tulen pitämään taukoa sulkapallosta ja keskityn enemmän lajinomaiseen harrastamiseen eli itse juoksuun.

Liikunnan riemua viikonloppuun!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s