Ajatuksia E24h jälkeen

Palautuminen E24h:sta on edennyt loistavasti ja viisi päivää ultramatkan jälkeen uskaltauduin ensimmäiselle kevyelle noin 40 minuutin lenkille. Nyt on jo normitreenit meneillään. Jäännös E24h:sta eli polvikipu erityisesti oikeassa polvessa kiusaa ajoittain: joskus enemmän, joskus vähemmän ja joskus ei ollenkaan, mutta ei se kuitenkaan treenaamista enää haittaa. Päivä E24h jälkeen katselin jo uusia ultramatkoja. Pari satasta olisi kiva päästä juoksemaan ja ehkä yksi maraton tai tai tai.. Täytyy ehtiessään tutustua tapahtumatarjontaan.

Ajatuksia E24h jälkeen

Ensimmäisenä ajatuksena juoksukengät: ne ovat tärkeät, siis TÄRKEÄT. Tulihan koettua sekin kantapään kautta tai tässä tapauksessa polvien kautta. Opin tästä kuitenkin sen, että jatkossa kiinnitän kenkävalintaan ajoissa huomiota enkä toista kertaa mokaa sillä, että viikkoa ennen ala miettimään, että eihän minulla ole mitään sopivia juoksukenkiä. Lempilenkkareita kyllä, mutta ne ovat parhaat päivänsä nähneet eikä niillä enää juosta pitkiä matkoja.. ..tai kevyesti vaimennettuja tai nastallisia tai maastolenkkareita tai ei-niin-hyvin jalkaan istuvia, joilla selvittää vain lyhyemmän lenkin. Mitä muuta vaaditaan onnistuneeseen suoritukseen? No, kaikki tähdet on oltava kohdillaan.. 😀 Ensimmäiseksi jokainen varmasti määrittää itselleen, mikä on onnistunut suoritus. Minulle se oli E24h:ssa ”kaikki mikä menee yli satasen, on plussaa”. Seuraava iso tavoite on ensi vuonna edetä kokonaan 24 h. Pitkillä matkoilla minulla on nyt kaksi kertaa ollut 80 km maaginen raja, jolloin jotain ”hajoaa”, joten näitä hajoamisia yritän blokata pois juoksemalla lisää harjoituskilometrejä. Kolmas asia on energia ja sen imeytyminen (=imeytymiseen liittyvät ongelmat): minun on yritettävä syödä jotakin kiinteääkin juostessani pitkää matkaa. Geelit menevät ongelmitta alas, mutta voisin kokeilla seuraavalla kerralla esim. banaanismoothieta (= jotakin jota ei tarvitse pureskella). Summa summarum – kehitetttävää:
1. lisää treeniä
2. juoksukengät (nämä on jo hommattu ja aloitettu niiden ”sisäänajo”)
3. juoksusuorituksen aikana banaania tai jotakin muuta kiinteää, mutta helposti syötävää geelien oheen.

Aurinkoisia keväisiä lenkkikelejä!

 

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s